چای سبز, مراقبت و سلامتی

چای سبز چگونه می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند

یکی از سالم ترین نوشیدنی های کره زمین است.

چای سبز مملو از آنتی اکسیدان و ترکیبات مختلف گیاهی است که ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد.حتی برخی از افراد ادعا می کنند که چای سبز می تواند چربی سوزی را افزایش داده و به کاهش وزن کمک کند.

تاثیر چای سبز در کاهش وزن آنتی اکسیدان

چای سبز حاوی موادی است که می تواند به شما در از دست دادن چربی کمک کند

برگ چای حاوی ترکیبات مفید بسیاری است.

یکی از ترکیبات چای سبز کافئین است. اگرچه یک فنجان چای سبز کافئین کمتری (24-40 میلی گرم) نسبت به یک فنجان قهوه (100-200 میلی گرم) دارد ، اما همچنان حاوی مقدار کافی برای داشتن اثر ملایم است.

کافئین یک ماده محرک شناخته شده است که در مطالعات بیشماری به چربی سوزی و بهبود عملکرد ورزشی کمک می کند

با این حال ، چای سبز واقعاً در محتوای آنتی اکسیدانی خود می درخشد. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک فنجان چای سبز میزان آنتی اکسیدان های موجود در جریان خون را افزایش می دهد.

تاثیر چای سبز در کاهش وزن آنتی اکسیدان

این نوشیدنی سالم مملو از آنتی اکسیدان های قوی به نام کاتچین است .

مهمترین آنها اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است ، ماده ای که می تواند متابولیسم را تقویت کند.

اگرچه یک فنجان چای سبز ممکن است سطح آنتی اکسیدان شما را افزایش دهد ، اما بیشتر مطالعات مزایای عصاره چای سبز – که منبع غلیظ کاتچین است – را بررسی کرده اند.

خلاصه

چای سبز حاوی مواد فعال زیستی مانند کافئین و EGCG است که می تواند تأثیرات مهمی بر متابولیسم داشته باشد.

 

تاثیر چای سبز در کاهش وزن آنتی اکسیدان

می تواند چربی سلولهای چربی را تحریک کند

برای سوزاندن چربی ، بدن شما باید ابتدا آن را در سلول چربی تجزیه کرده و به جریان خون منتقل کند.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که ترکیبات فعال موجود در چای سبز می توانند با تقویت اثرات برخی هورمون های چربی سوز مانند نوراپی نفرین (نورآدرنالین) به این روند کمک کنند.

آنتی اکسیدان اصلی موجود در چای ، EGCG ، می تواند به مهار آنزیمی که هورمون نوراپی نفرین را تجزیه می کند کمک کند

وقتی این آنزیم مهار شود ، میزان نوراپی نفرین افزایش می یابد و باعث تجزیه چربی می شود .

در حقیقت ، کافئین و EGCG – که هر دو به طور طبیعی در چای سبز یافت می شوند – ممکن است اثر هم افزایی داشته باشند

در نهایت ، سلول چربی شما چربی بیشتری را تجزیه می کند ، که برای استفاده به عنوان انرژی توسط سلول هایی مانند سلول های عضلانی در جریان خون شما آزاد می شود.

خلاصه

ترکیبات موجود در چای سبز باعث افزایش سطح هورمون هایی می شود که به سلول های چربی می گویند چربی را تجزیه کنند. این چربی را در جریان خون آزاد کرده و به عنوان انرژی در دسترس قرار می دهد.

 

سوزاندن چربی را افزایش می دهد ، به خصوص در حین ورزش

اگر به برچسب تقریباً هر مکمل تجاری برای کاهش وزن و چربی سوزی نگاه کنید ، احتمالاً می بینید که چای سبز به عنوان ماده تشکیل دهنده ذکر شده است.

دلیل این امر این است که عصاره چای سبز به طور مکرر با افزایش چربی سوزی ، به ویژه در هنگام ورزش ارتباط دارد.

در یک مطالعه ، مردانی که قبل از ورزش عصاره چای سبز مصرف کرده بودند ، 17٪ چربی بیشتری نسبت به مردانی که مکمل مصرف نکردند ، سوزاندند. این مطالعه نشان می دهد که چای سبز می تواند اثرات چربی سوزی در ورزش را تقویت کند.

یک مطالعه هشت هفته ای مشخص کرد که کاتچین های چای باعث افزایش چربی سوزی چه در هنگام ورزش و چه در هنگام استراحت می شوند.

چندین مطالعه دیگر این یافته ها را تأیید می کند ، نشان می دهد که EGCG سوزاندن چربی را افزایش می دهد – که ممکن است در دراز مدت منجر به کاهش چربی بدن شود.

خلاصه

تعدادی از مطالعات نشان می دهد که عصاره چای سبز می تواند چربی سوزی را تقویت کند. این اثر حین ورزش حتی بیشتر است.

تاثیر چای سبز در کاهش وزن آنتی اکسیدان

آیا می تواند به طور خودکار باعث شود که شما کالری کمتری مصرف کنید؟

راهی که چای سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند کاهش اشتها است.

این امر از نظر تئوری باعث می شود که شما به طور خودکار و بدون هیچ تلاشی کالری کمتری مصرف کنید.

با این حال ، مطالعات نتایج متناقضی در مورد تأثیر چـای سبز بر اشتها ایجاد کردند.

برخی از مطالعات حیوانی نشان می دهد که عصاره های چـای سبز یا مکمل های EGCG می توانند میزان چربی جذب شده شما از غذاها را کاهش دهند ، اما این مورد در انسان تأیید نشده است .

به طور کلی ، اثر اصلی چای سبز افزایش کالری مصرفی ، باعث چربی سوزی بیشتر است – اما به نظر نمی رسد که تأثیر قابل توجهی در میزان مصرف غذایی شما در طول روز داشته باشد.

خلاصه

در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که چای سبز باعث شود افراد کالری کمتری مصرف کنند. برخی مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که ممکن است باعث کاهش جذب چربی از رژیم غذایی شود ، اما مطالعات انسانی این موضوع را تأیید نکرده است.

 

چای سبز می تواند به شما در از دست دادن چربی ، به ویژه چربی های مضر شکم کمک کند

وقتی نوبت به کاهش پوند می رسد ، تأثیرات چـای سبز نسبتاً متوسط ​​است.

اگرچه بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مردم در واقع وزن کم می کنند ، اما برخی مطالعات نیز نشان داده اند که هیچ تاثیری ندارد.

دو بررسی بسیاری از آزمایش های کنترل شده بر روی مکمل های چـای سبز نشان داد که افراد به طور متوسط ​​حدود 3 پوند (1.3 کیلوگرم) وزن کم کردند .

به خاطر داشته باشید که همه چربی ها یکسان نیستند.

چربی زیر جلدی در زیر پوست شما قرار می گیرد ، اما ممکن است مقادیر قابل توجهی چربی احشایی نیز داشته باشید که به آن چربی شکم نیز گفته می شود و موجب کاهش وزن می شود..

مقادیر بالای چربی احشایی با التهاب و مقاومت به انسولین در ارتباط است که هر دو به شدت با چندین بیماری جدی از جمله دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی مرتبط هستند.

چندین مطالعه در مورد کاتچین های چای سبز نشان می دهد که اگرچه اثرات کاهش وزن متوسط ​​است ، اما درصد قابل توجهی از چربی از دست رفته چربی احشایی مضر است .

بنابراین ، چای سبز باید خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مهم را کاهش دهد ، که ممکن است به زندگی طولانی تر و سالم تری منجر شود.

خلاصه

عصاره چـای سبز یا مکمل های کاتچین ممکن است به شما در از دست دادن چربی احشایی کمک کند – چربی مخصوصا برای سلامتی شما مضر است.

تاثیر چای سبز در کاهش وزن و آنتی اکسیدان

محصولات مرتبط

چای سبز کیسه ای منتخب20عددی سحرخیز

چای سبز عطر گل یاس ۱۰۰ گرم سحرخیز

چای سبز کیسه ای زعفرانی سحرخیز بسته 20عددی

چای سبز کیسه‌ای هل سحرخیز بسته 20 عددی

دمنوش گیاهی 30عددی مهرگیاه به همراه عسل بسته 12 عددی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.

1 دیدگاه در “چای سبز چگونه می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *